[Tutorial] Świecące odbłyśniki lamp
#1
Lightbulb 
Jako, że wiele osób boryka się z problemem polegającym na robieniu się czarnych lamp po zgaszeniu świateł gdy są zmappowane teksturą "vehiclelights128" postanowiłem napisać ten poradnik.

1. Zaczynamy od stworzenia materialu o nazwie vehiclelights128 [spec,trans,FL] najlepiej jest skopiować już gotowy material o tej nazwie. Opacity ustawiamy na 75-80.

[Obrazek: 9209862276_d9d09f4c83_z.jpg]

2. Gdy już ustawimy wszystko tak jak na zdjęciu, klikamy "ok".

3. Następnie wycinamy odbłyśnik z lamp i nakładamy na niego teksturę chromu czy jak tam chcecie.

[Obrazek: 9207080847_3c11fafe5c_z.jpg]

4. Teraz klikamy na niego create>copy i na widoku left delikatnie przesuwamy go w lewo.

[Obrazek: 9209862066_e1f12d08d2_o.jpg]

5. Gdy już skopiujemy odbłyśnik nakładamy na niego wcześniej zrobioną teksturę "vehiclelights128" i w uv mapperze mappujemy go przy pomocy narzędzi scale i move na białym pixelu.

6. Musimy pamiętać aby odbłyśnik z vehiclelights128 w dummy znajdował się POD normalnym odbłyśnikiem.

[Obrazek: 9209861940_818141baa4_o.jpg]

7. Teraz należy skopiować już zmappowany, świecący odbłyśnik 2 razy i ustawić tak jak punkcie 4.

8. Należy też nie zapomnieć aby na świecących odbłyśnikach ustawić "Uv channels" na 2.

To by było na tyle. Face-Smirk.PNG

Linki do zdjęć zaktualizowane na nowy hosting // adixpogo
[Obrazek: 32523080910_23f4b12010_z.jpg]
#2
A ja dodam od siebie, że robi się tak tylko jak ktoś podczas mappowania zmniejsza na praktycznie max obiekt i ustawia na białe pole lamp które świecą, i są szare, lecz przy enb jest normalnie. Już to przerabiałem, więc dlatego polecam podczas mappowania zeskalowania wnętrza lamp, tak aby już się ledwo mieściła na polu texturki świateł białych i wygląda to okej i świeci. Jak cos walić na gg czy pw.
#3
No i polecam zaznaczyć diffuse na odbłyśnikach, i raz rozjaśnić, to po zgaszeniu świateł nie będą ciemne Face-Smile.PNG


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Tutorial] Instalacja tekstur HQ Majkel 2 1,824 12-21-2017, 11:06 AM
Ostatni post: Majkel
Lightbulb [Tutorial] Exportowanie tekstur z alphą - Forza Studio Hennessy 0 43,928 10-19-2016, 14:41 PM
Ostatni post: Hennessy
Lightbulb [Tutorial] Betonowe zawieszenie - prosty patent w handlingu Gekon 0 16,682 07-07-2016, 23:50 PM
Ostatni post: Gekon
Lightbulb [Tutorial] Ruchome zaciski, wskazówki i kierownica MrGoly 0 92,434 01-03-2015, 12:37 PM
Ostatni post: MrGoly
Lightbulb [Tutorial] Jak sprawdzić czy ktoś inny ma dostęp do naszego komputera. George 0 32,727 06-22-2014, 18:06 PM
Ostatni post: George
Lightbulb [Tutorial] Bieżnik w samochodzie w tą samą stronę na obydwu stronach. Michal323 0 22,799 03-22-2014, 21:19 PM
Ostatni post: Michal323
Lightbulb [Tutorial] Ogarnięcie lewitacji pojazdu. zombii 0 22,665 12-28-2013, 18:15 PM
Ostatni post: zombii
Lightbulb [Tutorial] Światła i inne elementy świecące metodą diffuse Gekon 8 35,308 12-21-2013, 18:41 PM
Ostatni post: Michau.
Lightbulb [Tutorial] Naklejki na alphę. Szymolot 0 25,883 12-10-2013, 21:56 PM
Ostatni post: Szymolot
Lightbulb [Tutorial] Płynne hamowanie dla każdego samochodu oraz zmiana prędkości maksymalnej Gama 13 38,584 12-02-2013, 20:12 PM
Ostatni post: adixpogo



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Profil Wyślij PM E-mail Znajdź wszystkie posty Znajdź wszystkie tematy Narzędzia moderacji Narzędzia administracji