[Tutorial] Podświetlenie tablicy rejestracyjnej
#1
Lightbulb 
Zgodnie z zapowiedzią zamieszczam tutorial - Jak zrobić podświetlenie tablicy rejestracyjnej w GTA. Zacznijmy od podstaw. Powinniśmy wymodelować sobie płaszczyznę na kształt częściowo rozproszonego światła. By zwiększyć realizm - płaszczyznę tą możemy podzielić na kilka segmentów (przyda się nam potem podczas cieniowania):
[Obrazek: 9209802152_bab94aa55e_c.jpg]

Osoby, które nie opanowały podstaw modelowania w płaszczyźnie X,Y mogą skorzystać z mojego modelu zamieszczonego w poniższym linku:


Zajmijmy się teraz tworzeniem tekstur niezbędnych do podświetlenia tablicy. Korzystamy ze standardowej tekstury vehiclelights128 (osoby niepotrafiące stworzyć tej tekstury mogą ją zduplikować z istniejącej już tekstury - na pewno taka się znajdzie w modelu samochodu).

Na poniższym zdjęciu, każdy z kolorów wyznacza osobny segment. Każdy z tych segmentów będzie zawierał osobną teksturę, by uzyskać efekt cienia. Zgodnie z zasadami fizyki - obszar źródła światła (pomarańczowy) będzie świecić najmocniej, a każdy kolejny będzie świecić coraz słabiej.
[Obrazek: 9207020503_b719c29b5f_c.jpg]

Na poniższym zdjęciu wyznaczyłem zielonym kolorem utworzone przeze mnie tekstury. Aby było je łatwiej odróżniać, ponumerowałem każdą dopisując cyfrę przy env (nie ma to wpływu na wygląd tekstury vehiclelights128). W tym przypadku segmentów mamy 6 - tworzymy więc tą samą ilość tekstur:
[Obrazek: 9207020227_f581788469_c.jpg]

Zajmijmy się teraz ustawianiem przezroczystości (zaznaczone kolorem czerwonym na powyższym zdjęciu). Pierwszy najjaśniejszy segment ustawmy na 60 (Radzę unikać większych wartości niż 80, ponieważ tekstura będzie widoczna nawet przy zgaszonych światłach). Każdy kolejny ustawiłem na wartość mniejszą o 10. Zerknijmy na poprzedni obrazek z kolorowymi segmentami i podsumujmy:

1. Opacity = 60
2. Opacity = 50
3. Opacity = 40
4. Opacity = 30
5. Opacity = 20
6. Opacity = 10

Pozostaje nam nałożenie tekstur UV Mapperem na poszczególne segmenty i dopasowanie modelu do tablicy rejestracyjnej. Całość po nałożeniu tekstur powinna się prezentować mniej/więcej tak:
[Obrazek: 9207019799_a214e81be8_c.jpg]

A w grze tak:
[Obrazek: 9207019947_d78da23701_c.jpg]

Mam nadzieję, że wszystko zostało w miarę szczegółowo i zrozumiale napisane. Powodzenia przy modzeniu Face-Smile.PNG


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Tutorial] Instalacja tekstur HQ Majkel 2 1,824 12-21-2017, 11:06 AM
Ostatni post: Majkel
Lightbulb [Tutorial] Exportowanie tekstur z alphą - Forza Studio Hennessy 0 43,930 10-19-2016, 14:41 PM
Ostatni post: Hennessy
Lightbulb [Tutorial] Betonowe zawieszenie - prosty patent w handlingu Gekon 0 16,683 07-07-2016, 23:50 PM
Ostatni post: Gekon
Lightbulb [Tutorial] Ruchome zaciski, wskazówki i kierownica MrGoly 0 92,437 01-03-2015, 12:37 PM
Ostatni post: MrGoly
Lightbulb [Tutorial] Jak sprawdzić czy ktoś inny ma dostęp do naszego komputera. George 0 32,731 06-22-2014, 18:06 PM
Ostatni post: George
Lightbulb [Tutorial] Bieżnik w samochodzie w tą samą stronę na obydwu stronach. Michal323 0 22,802 03-22-2014, 21:19 PM
Ostatni post: Michal323
Lightbulb [Tutorial] Ogarnięcie lewitacji pojazdu. zombii 0 22,666 12-28-2013, 18:15 PM
Ostatni post: zombii
Lightbulb [Tutorial] Światła i inne elementy świecące metodą diffuse Gekon 8 35,309 12-21-2013, 18:41 PM
Ostatni post: Michau.
Lightbulb [Tutorial] Naklejki na alphę. Szymolot 0 25,885 12-10-2013, 21:56 PM
Ostatni post: Szymolot
Lightbulb [Tutorial] Płynne hamowanie dla każdego samochodu oraz zmiana prędkości maksymalnej Gama 13 38,589 12-02-2013, 20:12 PM
Ostatni post: adixpogo



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Profil Wyślij PM E-mail Znajdź wszystkie posty Znajdź wszystkie tematy Narzędzia moderacji Narzędzia administracji