[Tutorial] Światła i inne elementy świecące metodą diffuse
#1
Lightbulb 
Cześć. W tym poradniku przedstawię Wam, powiedzmy że rozwinięcie metody podświetlania różnych obiektów z udziałem opcji "Diffuse". No więc zaczynamy, pokażę to na przykładzie moich reflektorów.


1. Przede wszystkim należy zrobić nową teksturę dla elementów podświetlanych. Jako że w moim przypadku jest to obszar, który ma świecić, tło musi być przeźroczyste. Krawędź samego światła proponuję wygładzić miękką gumką.

[Obrazek: 11054310603_df612a9fd8_z.jpg]


2. Mamy klosz, który ma być oświetlony naszą teksturą. Kopiujemy go, żeby na skopiowanej części nałożyć naszą nową, "świecącą" teksturę.

[Obrazek: 11054259664_929197a9e1_o.jpg]


3. Tworzymy nowy materiał w Material Editorze. Nazwa musi mieć dopisek [spec,trans]. Włączamy Specular lighting w zakładce Extensions, a w zakładce Alpha parameters ustawiamy Opacity na wartość 100 lub nieco mniejszą (np. 98). Z kolei w zakładce Textures ustawiamy oczywiście teksturę "świecącą".


4. Kolejnym krokiem jest oczywiście UV Mapper. Jak nietrudno się domyślić, należy świecącą teksturę ułożyć na naszym świecącym obiekcie. Ale o tym nie będę się rozpisywał - jeśli ktoś ma z tym trudności, polecam poradniki dostępne na forum.


5. Następną rzeczą jest zaznaczenie opcji Diffuse na obiekcie świecącym. Jest ona dokładnie tam, gdzie UV channels, czyli: Properties -> Vertices -> Format. Zatwierdzamy.


6. Teraz gwóźdź programu - czyli sprawienie, aby w grze element świecił jasno (bez tego jest bardzo słabe światło).
Włączamy Vertex mode:

[Obrazek: 11054310343_b78db2b1c8_o.jpg]

Zaznaczamy cały obiekt i zaznaczamy Selected Mode:

[Obrazek: 11054310133_15f651ef33_z.jpg]

[Obrazek: 11054234386_e58ba54ee6_o.jpg]

Przechodzimy do Surface -> Paint -> Color i ustawiamy biały lub jasnoszary kolor.

[Obrazek: 11054259424_2a7d1a823b_o.jpg]

Na początek kliknijmy dwa razy na Fill Selection. W widoku 3D/User/Perspective powinniśmy zauważyć, że obiekt staje się coraz jaśniejszy - nie czarny jak na początku.
Jeśli w grze będzie za słabo świecić powtarzamy sam punkt 6, ale tym razem klikamy przykładowo jeden raz (no chyba, że światło jest stanowczo za słabe - to więcej).


7. Wracamy do podstawowego Object Mode, kopiujemy element świecący około trzy razy (oczywiście można mniej lub więcej - wszystko według upodobań). Każdemu skopiowanemu obiektowi polecam zrobić osobne nazwy, żeby w grze się nie gryzły, a potem umieścić je pod NIE świecącym obiektem, aby zachować porządek.

[Obrazek: 11054310183_d18b2d6ae6_o.jpg]


Końcowy efekt powinien się prezentować nastepująco:

[Obrazek: 11054309983_8238757691_o.jpg]



Cała filozofia. Mam nadzieję że jako mój pierwszy poradnik - jest wystarczająco zrozumiały i nikt nie będzie miał z tym problemów.

Pozdrawiam Face-Smile.PNG
#2
Dzięku Gekuś, mam nadzieję, że coś mi z tego wyjdzie Face-Smile-Big.PNG
#3
Tylko mam pewien problem, otóż 3 części działają mi normalnie, natomiast czwarta i piąta świeci mi non stop. Jakiś limit tego jest czy coś ? Bo już próbuje kolejną z rzędu kombinacje i nic :/
#4
Zombii niestety sam próbuję się jakoś uporać z problemem świecenia cały czas :s
#5
Nie wiem ja na max 2 elementy dawałem to xd Na więcej mi sie nie chciało :P Więc nie wiem czemu niedziała xd
#6
Mam problem. Na zewnątrz nie widać że jest zapalona część ta co ma świecic, a jak wjadę smooth camerą w głąb pojazdu to widać , że świeci. Wie ktoś co zrobić aby działało ?
[Obrazek: 18466383194_d282f285dc.jpg]
#7
(11-26-2013, 19:27 PM)Euro3 napisał(a): Mam problem. Na zewnątrz nie widać że jest zapalona część ta co ma świecic, a jak wjadę smooth camerą w głąb pojazdu to widać , że świeci. Wie ktoś co zrobić aby działało ?

Spróbuj zamienić miejscami w drzewku (obiekt i "świecące")
#8
Gekus dzięki działa. Tym co się świeci cały czas zróbcie wszystko od nowa i daje UV CHANNELS na 2! Mi to pomogło.
[Obrazek: 18466383194_d282f285dc.jpg]
#9
Wielkie dzięki ziom!


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Tutorial] Instalacja tekstur HQ Majkel 2 1,824 12-21-2017, 11:06 AM
Ostatni post: Majkel
Lightbulb [Tutorial] Exportowanie tekstur z alphą - Forza Studio Hennessy 0 43,928 10-19-2016, 14:41 PM
Ostatni post: Hennessy
Lightbulb [Tutorial] Betonowe zawieszenie - prosty patent w handlingu Gekon 0 16,682 07-07-2016, 23:50 PM
Ostatni post: Gekon
Lightbulb [Tutorial] Ruchome zaciski, wskazówki i kierownica MrGoly 0 92,434 01-03-2015, 12:37 PM
Ostatni post: MrGoly
Lightbulb [Tutorial] Jak sprawdzić czy ktoś inny ma dostęp do naszego komputera. George 0 32,727 06-22-2014, 18:06 PM
Ostatni post: George
Lightbulb [Tutorial] Bieżnik w samochodzie w tą samą stronę na obydwu stronach. Michal323 0 22,799 03-22-2014, 21:19 PM
Ostatni post: Michal323
Lightbulb [Tutorial] Ogarnięcie lewitacji pojazdu. zombii 0 22,665 12-28-2013, 18:15 PM
Ostatni post: zombii
Lightbulb [Tutorial] Naklejki na alphę. Szymolot 0 25,884 12-10-2013, 21:56 PM
Ostatni post: Szymolot
Lightbulb [Tutorial] Płynne hamowanie dla każdego samochodu oraz zmiana prędkości maksymalnej Gama 13 38,584 12-02-2013, 20:12 PM
Ostatni post: adixpogo
Lightbulb [Tutorial] Sposób na handling bez użycia sobeita. Michau. 19 49,122 11-13-2013, 20:31 PM
Ostatni post: Blacka



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Profil Wyślij PM E-mail Znajdź wszystkie posty Znajdź wszystkie tematy Narzędzia moderacji Narzędzia administracji